כיפוף פחים – מה זה?
 
פח הוא אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר בתהליכי הבנייה המודרניים. הפח הוא קל ונוח לעיבוד, בעל כושר בידוד מפני מים, מחירו זול יותר בהשוואה למתכות אחרות, ויש לו אף איכויות אסתטיות. לכן, אין זה פלא כי הוא משמש לבנייה של מגוון מוצרים: גגות וגגונים, מבני תעשייה קלים, מחסנים, מוסכים ועוד. במסגרת העבודה עם פח, אחת משיטות העבודה הנפוצות ביותר היא כיפוף פחים. במאמר זה תוכלו ללמוד על מלאכת כיפוף פח, כיצד היא מתבצעת ומהם יתרונותיה.
למה הוא נחוץ?

ישנם מוצרי פח רבים שבנייתם אינה דורשת כיפוף פחים, כמו למשל קירוי של מחסנים קלים או מוסכים בקירות פח. מכיוון שמדובר במשטחים אופקיים, ניתן להשתמש בפח מבלי לכופפו. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מוצרי פח הדורשים כיפוף כדי להגיע לתוצר הסופי, כמו למשל גגוני פח גלי, תקרות פח מגולוון דקורטיביות בצורת גל, תעלות פח, משקופי פח, קירוי פח למבנים מעוגלים וכדומה. גם אומנים ופסלים המפסלים בפח בדרך כלל אינם משאירים אותו בצורתו הגולמית ומעבדים אותו לצורות גליות, אמורפיות או גאומטריות. כדי לעבד את הפח הגולמי לכדי צורה כלשהי נדרש לבצע כיפוף פחים.
מהו כיפוף פחים וכיצד הוא מתבצע?
 
כיפוף פחים הוא מיומנות ספציפית השייכת לתחום עבודות המתכת, הכולל עוד מגוון רחב של עבודות בפח: ניקוב פחים, חיתוך פחים בלייזר, ערגול פחים ועוד. כל תהליך של כיפוף פחים מתחיל במשטח פח ישר (פח שחור, פח לבן או פח מגולוון), שעוביו הוא בדרך כלל 6 מ"מ. את הפח מכופפים בפעולת כיפוף מנוגדת, כדי ליצור את האפקט הגלי או כל צורת כיפוף אחרת.

כדאי לדעת שכל מלאכת כיפוף פחים גורמת להקטנת אורך שטח הפנים של משטח הפח, במיוחד כשמדובר בכיפוף פח גלי. לכן, כשמשתמשים בפח גולמי לצורך בניית קירות, גגונים וכדומה, יש לקחת בחשבון שכיפוף הפח יגרום להקטנת המשטח בכמה סנטימטרים בודדים. על כן, יש להשתמש במשטח גולמי ארוך יותר מהנדרש בכמה סנטימטרים, כדי "לפצות" על הסנטימטרים ש"הולכים לאיבוד" בעקבות כיפוף הפחים.

חידושים טכנולוגיים בתחום
 
כמו תחומים רבים בענף הבנייה הביתית, גם תחום כיפוף הפחים הוא תחום דינאמי, הנתון לחידושים טכנולוגיים ולשכלולים רבים לעתים קרובות. מכיוון שהשימוש בפח הוא כה נפוץ, מיטב המוחות ברחבי העולם עמלים על פיתוח טכניקות, שיטות עבודה ומכונות חדשות שיהפכו את מלאכת כיפוף הפחים לקלה, לנוחה, למהירה ולמדויקת יותר. אחד הפיתוחים האחרונים בתחום הוא שיטת ה- ACS, שיטת פיצוי אקטיבית לכיפוף פחים.

שיטת ה- ACS נועדה להתגבר על הבעיה המרכזית שבמלאכת כיפוף פחים – הקטנת משטח הפח בעקבות הכיפוף. שיטת עבודה חדשה זו מאפשרת לדעת מראש כמה סנטימטרים "ילכו לאיבוד" עוד בטרם מלאכת הכיפוף, ולהיערך לכך בהתאם מבחינת בחירת גודלו של הפח הגולמי. הזנת הנתונים הנדרשים למכונת הכיפוף מאפשרת לקרוא באופן אוטומטי את המידות שעליהן יש לפצות. שיטת ה- ACS מאפשרת לחלק באופן אוטומטי את לחץ הכיפוף בהתאם לגודלו של משטח הפח המיועד לכיפוף. כך שלמעשה ישנה בקרה מלאה ואוטומטית על מערכת ה"פיצוי", מבלי לעכב את העבודה.

חברת מ. עדי – "ברכתא" מתכות בע"מ מתמחה בביצוע כיפוף פחים ופח מגולוון במסגרת עבודות מתכת שונות, ומעמידה לרשות לקוחותיה ניסיון עשיר ורב שנים בתחום.

מוזמנים לקרוא בנוסף:
עבודות נירוסטה
למידע נוסף והזמנות חייגו אלינו: 072-33-80-124
או מלאו פרטים בטופס המצורף ונחזור בהקדם:

על כיפוף פחים

 
סניף צומת ראם-מסמיה
(מתחם קרטין)


טלפקס: 08-699-1205
כתובת: הירמוך 7, יבנה
טלפון: 072-33-80-124
פקס: 08-942-6044
מייל: doron@m-adi.co.il
ת.ד. 13066, יבנה
Address: 7 Hayarmuch St., Yavne
Tel: +97272-33-80-124
Fax: +9728-9426044,
p.o.b 13066, Yavne
מפת הגעה